Kļūsti par mūsu klientu
Pašapkalpošanās portāls E-pārvaldnieks
Informācijas tālrunis: 8900

Apkure pieslēgta vairāk nekā pusei no RNP apsaimniekošanā esošajām mājām

2022-10-12

Ņemot vērā laikapstākļus, kā arī ilgtermiņa laika prognozi, kas liecina par temperatūras pazemināšanos ar tendenci saglabāties zemai, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) šīs nedēļas sākumā pieņēma lēmumu sākt apkures pieslēgšanu. Šobrīd apkure pieslēgta vairāk nekā pusei RNP apsaimniekošanā esošo daudzdzīvokļu namu ar centrālo apkuri. Darbs pie māju pieslēgšanas apkurei turpināsies arī šajās brīvdienās, lai nodrošinātu siltumu visās mājās. Savukārt apkures sistēmas stabilizēšanas darbi pēc ēkas pieslēgšanas var ilgt divas nedēļas, bet atsevišķos gadījumos arī līdz četrām nedēļām.

 

Apkuri pieslēdz balstoties uz ilgtermiņa laikapstākļu prognozēm, lai izvairītos no nepamatotas daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju saldēšanas un ar to saistītu māju elektriskās instalācijas sistēmām neatbilstošas jaudas elektroapsildes iekārtu lietošanas. Jāņem vērā, ka apkures pieslēgšana RNP mājās aizņem aptuveni nedēļu. RNP tehniski ir gatavs apkures sezonas sākšanai, vairumam māju ar centralizēto siltumapgādes sistēmu – siltummezgli bija tehniski gatavi jau septembrī. Apkures pieslēgšana notiek pēc iepriekš izstrādāta plāna, kas pilnībā noslēgsies nedēļas beigās, tāpēc RNP pieteikumus par neatbilstošu apkures intensitāti aicina sniegt no nākamās nedēļās sākuma, kad pieslēgšana būs pilnībā pabeigta un sākta apkures sistēmu stabilizācija.

 

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis: “Apkures sezonas sākums ir izaicinājumu pilns katru gadu. Maz ir tādu klientu, kuri pieņem kopības lēmumus vai izvirza pilnvaroto personu lemt par apkures sezonas uzsākšanu, neatkarīgi no kopējā apkures sezonas sākuma. Savukārt, vienmēr ir daļa mājas iedzīvotāju, kuri uzskata, ka apkure ir jāpieslēdz, bet daļa uzskata, ka vēl ne. Īpaši šajā laikā, kad ir tik liels izmaksu kāpums. Pozitīvi jāvērtē fakts, ka no š.g. 1.septembra netiek piemēroti soda procenti kavētiem maksājumiem ne no AS “Rīgas siltums”, ne no RNP puses, tomēr aicinu neatlikt maksājums, bet norēķinus par jau saņemtiem pakalpojumiem veikt savlaicīgi. Būtisks darbs paveikts kopējā parāda samazināšanā, par ko jāpateicas klientiem, jo maksājumu disciplīna ir augsta.”

 

RNP apsaimniekotajās mājās plāno samazināt apkures temperatūru par 1-2 grādiem, lai mazinātu izmaksas par aptuveni 5-10%. Kā arī atgādinām, ka joprojām dzīvokļu īpašnieki ar vairākuma balsojumu var pieņemt kopības lēmumu par to, lai temperatūra netiktu samazināta. Mājas ir aprīkotas ar automātiskiem siltummezgliem, kas reaģē uz āra temperatūru, sasniedzot +12 grādus, tiek pārtraukta siltuma padeve, tāpēc paaugstinoties gaisa temperatūrai nav jāuztraucas, ka radiatori paliek vēsi. Vēsturiski visbiežāk apkures pieslēgšana notikusi oktobra vidū, kaut gan ir bijuši gadi, kad pieslēgšana notikusi arī oktobra otrajā pusē. Šogad apkure pirmajām RNP mājām pieslēgta 3. oktobrī – šo māju pilnvarotās personas iesniedza lēmumus par apkures pieslēgšanu, tādā veidā nosakot un izvēloties sev vēlamāko apkures pieslēgšanas datumu. Negaidot apkures sezonas sākumu, to iespējams pieslēgt tām dzīvojamām mājām, kuru kopīpašnieki ir pilnībā norēķinājušies par dzīvojamā mājā saņemtajiem siltumenerģijas pakalpojumiem aizvadītajā apkures sezonā un iesnieguši kopības lēmumu par apkures pieslēgšanu vai to izdarījusi mājas pilnvarotā persona.

 

Atgādinām, ka gadījumos, ja radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija mājas lapā: www.ld.riga.lv.