Kļūsti par mūsu klientu
Pašapkalpošanās portāls E-pārvaldnieks
Informācijas tālrunis: 8900

Atsāks piemērot nokavējuma procentus

2023-07-12

Sākot ar 1. augustu atsāksies nokavējuma procentu piemērošana SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) klientiem. Līdz ar apkures sezonas beigām un situācijas stabilizēšanos enerģētikas nozarē, kad būtiski samazinājušās energoresursu cenas, ir mainījušies apstākļi, pamatojoties uz kuriem līdz šim tika apturēts nokavējuma procentu aprēķins. Šādu lēmumu pieņēmušas Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības – AS “Rīgas siltums” un SIA “Rīgas ūdens”.

 

Kopumā ir vērojams komunālo pakalpojumu tarifu kritums, tādēļ arī AS “Rīgas siltums” un SIA “Rīgas ūdens” atsāk nokavējuma procentu piemērošanu. Reaģējot uz kapitālsabiedrības darbību ietekmējošās vides izmaiņām, RNP bija jāpārskata iepriekš pieņemtie lēmumi un jāatsāk piemērot nokavējuma procentus maksājumu kavējumu gadījumos par sniegtajiem pakalpojumiem.

 

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” valdes locekle Laila Keisele: “Prognozējot energoresursu cenu pieaugumu, mēs nopietni gatavojāmies apkures sezonas izaicinājumiem, ieguldot būtisku komandas darbu preventīvajās darbībās, tostarp nodrošinot operatīvu informācijas apmaiņu ar dzīvokļu īpašniekiem un parādu piedziņā iesaistītajiem. Rīkojoties atbilstoši situācijai, uzņēmuma valde pieņēma lēmumu apkures sezonas laikā nepiemērot kavējuma naudas, lai atbalstītu klientus un motivētu norēķināties par pakalpojumiem atbilstoši viņu iespējām. RNP aktīvi seko līdzi ekonomiskās situācijas izmaiņām un nepieciešamības gadījumā jautājums par nokavējuma procentu piemērošanu tiks pārskatīts. Tomēr ir jāsaprot, ka atsevišķu nemaksātāju dēļ, nevar ciest apzinīgie kaimiņi. Mērķtiecīgas debitoru politikas īstenošanas rezultātā esam jau samazinājuši parāda apjomu par 3,6 milj.eur.”

 

Analizējot aizvadītās apkures sezonas rādītājus, kad apkures tarifs mainījās vairākas reizes sezonā, RNP kopējais parādnieku skaits ir samazinājies, salīdzinot ar situāciju pirms gada. Aktuālās apkures sezonas parāds jūnijā, salīdzinot ar situāciju šā gada maijā ir samazinājies par 23%, jo apkures sezonas parādus klienti lielākoties nomaksā vasaras laikā, kad regulāro rēķinu apmērs samazinās. Jau tagad novērojam aktīvāku parādu dzēšanu un lielāku līdzekļu apmēra saņemšanu no klientiem par neveiktajiem norēķiniem apkures sezonā. Pateicamies mūsu klientiem par laikā veiktiem norēķiniem, jo neraugoties uz energoresursu cenu kāpumu, klientu maksājuma disciplīnas rādītājs šogad ir augstāks kā pagājušā gada vasarā.

 

Veicot dzīvojamo māju pārvaldīšanu, RNP tostarp pilda starpnieka funkciju, nodrošinot iedzīvotājiem pakalpojumu saņemšanu un norēķinoties ar pakalpojumu sniedzējiem. Nenorēķināšanās gadījumā pakalpojumu sniedzēji aprēķina nokavējuma procentus par saistību savlaicīgu neizpildi. Līdz ar to rēķina savlaicīgas nesamaksāšanas gadījumā RNP pamatoti dzīvokļu īpašniekiem sagatavotajos rēķinos iekļauj kavējuma naudas aprēķinu. Tās mērķis ir veicināt pušu līgumisko saistību izpildi, nodrošinot tādas sankcijas, kuru iestāšanās rezultātā izvairīšanās no līguma nosacījumu izpildes attiecīgajai pusei būtu finansiāli neizdevīga.

 

Jau ziņots, ka RNP arī šajā apkures sezonā nepiemēroja kavējuma naudas, lai atbalstītu klientus un motivētu norēķināties par pakalpojumiem atbilstoši viņu iespējām, tādējādi sniedzot atbalstu sociāli atbildīgas komercdarbības ietvaros.