Kļūsti par mūsu klientu
Pašapkalpošanās portāls E-pārvaldnieks
Informācijas tālrunis: 8900

Puses vienojas – apkures pieslēgšanai šķēršļu nav

2022-09-27

Šodien, 27.septembrī tiekoties SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) valdes priekšsēdētājam Ronaldam Neimanim un AS “Rīgas siltums” valdes priekšsēdētājam Ilvaram Pētersonam, tika panākta vienošanās par apkures sezonas savlaicīgu uzsākšanu balstoties uz ilgtermiņa laika prognozi.

 

Tikšanās laikā tika panākta vienošanās, ka apkuri pieslēgs bastoties uz ilgtermiņa laikapstākļu prognozēm, lai izvairītos no nepamatotas daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju saldēšanas un ar to saistītu māju elektriskās instalācijas sistēmām neatbilstošas jaudas elektroapsildes iekārtu lietošanu. Jāņem vērā, ka apkures pieslēgšana RNP mājās aizņem nedēļu. Ja apkures pieslēgšana notiek pēc straujas vairāku dienu gaisa temperatūras pazemināšanās un temperatūra turpina pazemināties, pastāv nepamatots salšanas risks, līdz pēdējās apkurei pieslēdzamās ēkas saņem siltumu.

 

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis: “Apkures pieslēgšana vienmēr ir bijis komplicēts process, kurā jāņem vērā liela skaita atšķirīgu cilvēku intereses. Šogad, ņemot vērā kopējo izmaksu slogu, kas ir būtiski pieaudzis saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, mūsu uzdevums ir vēl sarežģītāks, tomēr ir skaidrs, ka būtiski pazeminoties temperatūrai mums ir jābūt gataviem apkures sezonas sākumam. Kā pārvaldnieks mēs esam izdarījuši visus mājas darbus, lai apkures sezonu būtu iespējams uzsākt savlaicīgi un operatīvi – siltummezgli ir tehniskā kārtībā, savukārt darbs ar debitoriem sasniedzis vēsturiski labākos rezultātus – par to vēlos izteikt pateicību arī mūsu klientiem. Mums ir jārīkojas klientu interesēs, nav pieļaujama situācija, ka godprātīgie maksātāji nevar saņemt pakalpojumu, tādēļ, ka likumdošanā palikuši neatrisināti robi, tāpēc vēlos izteikt pateicību RS valdes priekšsēdētājam par izsvērto lēmumu apkures pieslēgšanā ņemt vērā ilgtermiņa laika prognozi.”

 

Apkures sezonas beigās RNP klientu parāds par saņemto siltumenerģiju bija 3,6 miljoni EUR. Neatlaidīga darba rezultātā, šobrīd RNP pārvaldīto māju kavētais parāds pret RS ir ap 0,8 miljoni EUR. RNP iesniedzis virkni apliecinājumu darbam ar debitoriem – informāciju par debitoriem, kuru parādi nodoti ZTI, informāciju par parādiem, kas ir nepiedzenami, kā arī informāciju par miršanas faktu atsevišķos gadījumos. Būtiski, ka no š.g. 1.septembra netiek piemēroti soda procenti kavētiem maksājumiem ne no AS “Rīgas siltums”, ne RNP puses.

 

Jau iepriekš ziņots, ka būtiska apkures sezonas uzsākšanas fāze ir visu māju apkures sistēmu stabilizācija, lai nodrošinātu, ka visi dzīvokļu īpašnieki saņem nepieciešamo apkures temperatūru. Šos darbus veic pēc apkures pieslēgšanas un tas var ilgt līdz pat divām nedēļām. Lai neveidotos situācija, kad jau salīdzinoši aukstos laikapstākļos, daudziem dzīvokļu īpašniekiem jāgaida apkures sezonas uzsākšana, ilgstoši dzīvojot zem komforta temperatūras savā dzīvoklī, RS kopā ar māju pārvaldniekiem, jāvienojas par apkures pieslēgšanu, balstoties uz ilgtermiņa un īstermiņa laika apstākļu prognozēm. RNP tehniski ir gatavs apkures sezonas sākšanai, vairumam māju ar centralizēto siltumapgādes sistēmu – siltummezgli bija tehniski gatavi jau 1. septembrī. Remontdarbi turpinās atsevišķos siltummezglos, visus darbus pabeidzot līdz apkures sezonas sākumam.

 

Atgādinām, ka gadījumos, ja radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija mājas lapā: www.ld.riga.lv.