Pēc līguma laušanas ar AS “Ferrus”, kas nespēja kvalitatīvi veikt sniega tīrīšanas un izvešanas darbus Rīgas pilsētā, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) pēc iepirkuma procedūru veikšanas noslēdzis jaunus līgumus par sniega tīrīšanas pakalpojumiem. Tie paredz iekškvartālu ceļu un jumtu attīrīšanu no sniega piecās iecirkņu zonās.
Turpmāk RNP teritoriālo iecirkņu Daugava un Austrumi zonās sniega tīrīšanas pakalpojumus veiks SIA “Hagberg”; Jugla un Ziemeļi – SIA “Ekozona”, savukārt Kurzeme, Zemgale un Centrs – SIA “Roadex”. Šādu lēmumu par dalījumu zonās RNP pieņēma, lai iegūtu tādus pakalpojumu sniedzējus, kas būtu spējīgi nodrošināt iespējami ātru un operatīvu rīcību gadījumos, kad notiek intensīva snigšana.
RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis: “Ņemot vērā ārkārtas apstākļus, lai klienti nepaliktu bez pakalpojuma, iepirkumam tika piemērota Sarunu procedūra. Kopumā tika uzaicināti piedalīties astoņi pretendenti. Lai mazinātu risku, ka līguma priekšmeta apjomu uzņemas izpildīt viens piegādātājs, kurš vēlāk nepilda līguma saistības – to sadalījām piecās daļās. Veidojām prasības tā, lai tiktu nodrošināta konkurence un labāku rezultātu sasniegšanai pretendenti atrastos ģeogrāfiski tuvu darbu veikšanas zonām, nodrošinot operatīvu sniega tīrīšanu. Līdz ar to katra pakalpojuma sniedzēja pārraudzībā būs arī būtiski mazāka platība. RNP prioritāte ir ikdienā sniegt klientiem savlaicīgu un kvalitatīvu pakalpojumu, tādēļ arī izvirzām augstas prasības visiem pakalpojumu sniedzējiem.”
Noslēgtie līgumi ir pagaidu ar darbības laiku līdz 3 mēnešiem, šogad plānots izsludināt jaunu iepirkumu ar termiņu līdz 24 mēnešiem, sadalot Rīgas teritoriju vairākās apkalpošanas daļās, lai novērstu uz šo brīdi izplatīto tā saukto ‘čaulas’ kompāniju veidošanu un sekojošu pakalpojumu sadārdzināšanos.
Kā jau iepriekš RNP ziņoja, savlaicīgi gatavojoties ziemas sezonas sniega tīrīšanas darbiem, tika piesaistīts pakalpojuma sniedzējs AS “Ferrus”, kas 2019. gadā uzvarēja iepirkumā ar zemākās cenas piedāvājumu. Sākoties tīrīšanas darbiem, diemžēl tika konstatēts, ka pakalpojuma sniedzējs nespēj nodrošināt to pilnā apmērā un tādā kvalitātē, kā to paredz līguma nosacījumi, kas negatīvi ietekmēja RNP klientu ikdienu un drošību. Pēc vairākkārtējām sarunām un brīdinājumiem būtiski uzlabojumi netika veikti un RNP 2021. gada 17. februārī pieņēma lēmumu lauzt līgumu ar AS “Ferrus”.