Kļūsti par mūsu klientu
Pašapkalpošanās portāls E-pārvaldnieks
Informācijas tālrunis: 8900

RNP parādu piedziņu veiks arī ārpakalpojums

2022-06-06

Noslēdzies parādu piedziņas izsludinātais iepirkums, darbu ar debitoriem jau veic uzņēmumi –  SIA “Paus Konsults” un SIA “Intrum”. Līdzīgi kā tas ir daudzos lielākajos klientu apkalpošanas uzņēmumos Latvijā, arī SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) nolemj parādu piedziņu daļēji nodot ārpakalpojumam, lai palielinātu parādu piedziņas ātrumu. Būtiskākās izmaiņas klientiem saistītas ar to, ka parādu atgūšanas uzņēmums informāciju par visiem parādniekiem izvieto parādnieku reģistrā, apgrūtinot parādnieku iespējas saņemt aizdevumu – preces uz nomaksu, patēriņa kredītu, auto līzingu, hipotekāro kredītu. Savukārt godprātīgie maksātāji varēs būt droši, ka pakalpojuma saņemšanu nekavēs kaimiņu parādi. Parādniekiem jāapzinās, ka parādu nodošana piedziņai nozīmē arī papildus izmaksas, kas viņiem būs jāsedz.

 

Parādu piedziņas politikas pilnveidošanu RNP plānoja ieviest jau ilgāku laiku, vairākkārtīgi par to informējot savus klientus.

 

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” valdes loceklis Bernhards Maļinovskis: “Šāds lēmums pieņemts, veidojot jaunu debitoru politiku uzņēmumā. Rūpēs par visu mūsu klientu interesēm, aizstāvot godprātīgos maksātājus, rūpīgi jāseko līdzi maksāšanas disciplīnai. Pēdējā gada laikā ir izdevies maksāšanas disciplīnu būtiski uzlabot un parādu apmēru samazināt, tomēr noslēdzoties apkures sezonai, klientu parāds pret AS “Rīgas Siltums” ir 3,6 milj. EUR apmērā. Esošais normatīvais regulējums paredz, ka apkuri klientiem vēlamajā laikā rudenī pieslēgs tikai tām mājām, kur nav parādu. Šāds normatīvais regulējums noved pie tā, ka var ciest visi klienti. Līdz ar to mēs kā pārvaldnieks sadarbībā ar ārpakalpojumu pastiprināti pievērsīsim uzmanību, lai ierobežotu jau īstermiņā nesamaksājamu parādu apjomu, kas veidojas vidēji pēc 3 mēnešiem. Neraugoties uz progresu normatīvo aktu izmaiņu virzībā par apkures pieslēgšanu, pārvaldnieka uzdevums ir darīt visu, lai parādi tiktu nosegti un apzinīgi maksājošie klienti nesaskartos ar neērtībām. Vienlaikus jāatgādina, ka parādu veidošanās nozīmē arī mazāk līdzekļus mājas apsaimniekošanai, remontam un kavētus citu pakalpojumu sniedzēju rēķinus. Tādejādi mūsu uzdevums ir būt gan pozitīvam atgādinātājam, ja piemirsies samaksāt, gan stingrākam piedzinējam pārējo iedzīvotāju interesēs, ja redzam ļaunprātīgu nemaksāšanu.”

 

SIA “Paus Konsults” izpilddirektore Anda Čodore: “Aicinām parādniekus sadarboties, kā to paredz normatīvie akti, un parādus apmaksāt līdz jaunās apkures sezonas sākumam, kad komunālo maksājumu rēķini palielināsies, ņemot vērā šī brīža ģeopolitisko situāciju.”

 

SIA “Intrum” ģenerāldirektore Baltijā Ilva Valeika: “Mēs palīdzam uzlabot uzņēmumu naudas plūsmu un ilgtermiņa rentabilitāti, rūpējoties par to, lai uzņēmumi saņemtu naudu par saviem pakalpojumiem. Vienlaikus,  šajā procesā ir svarīgs arī cieņpilns un ētiski atbildīgs dialogs ar parādniekiem, palīdzot cilvēkiem risināt finanšu grūtības un beigu beigās atbrīvoties no parādu sloga. Gatavojoties nākamajai apkures sezonai iedzīvotāju  maksājumu disciplīna ir ļoti svarīga, lai nenokļūtu neplānotās parādsaistībās.”

 

Kā jau ziņots iepriekš, RNP pēdējo divu gadu laikā daudzkārt aktualizējis problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu, vairākkārt vērsies pie Ekonomikas ministrijas un Saeimas atbildīgās komisijas, lai steidzami tiktu rasts risinājums iedzīvotāju parādiem par siltumu. Pozitīvi, ka darbs pie šī jautājuma no ministrijas puses ieguvis virzību un tiek solīts, ka tie tiks pieņemti līdz nākamās apkures sezonas sākumam. Tas nepieciešams tāpēc, ka šobrīd normatīvie akti izveidoti tā, ka faktiski par savstarpējiem norēķiniem atbild nevis pakalpojuma sniedzējs (siltuma ražotājs) un pakalpojuma saņēmējs (iedzīvotājs), bet starpnieks (pārvaldnieks), ir jārod situācijas risinājums ilgtermiņā.

 

RNP atgādina – gadījumos, kad radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija mājas lapā: www.ld.riga.lv.

 

Par ārpakalpojumu:

SIA “Paus Konsults” ir parādu ārpustiesas atgūšanas uzņēmums, kas darbojas šajā nozarē jau 25 gadus, ar lielu pieredzi komunālo pakalpojumu parādu atgūšanā. Uzņēmums izmanto individuālu pieeju darbā ar parādniekiem, izzinot viņu finansiālo situāciju un palīdzot rast piemērotāko risinājumu parādsaistību nokārtošanai.

 SIA “Intrum” ir Eiropas vadošais kredītu pārvaldības un parādu atgūšanas uzņēmums, kas darbojas 24 Eiropas valstīs.  Intrum grupā strādā vairāk nekā 10 000 darbinieku, kas nodrošina pakalpojumus vairāk nekā 80 000 klientiem visā Eiropā. Intrum galvenais birojs atrodas Stokholmā, Zviedrijā, un uzņēmuma akcijas ir kotētas Nasdaq Stokholmas biržā.